HER FINNER DU OSS: 
Kirkeveien 56 A, 1395 Hvalstad.
 
E-post: post@paradisinterior.no
Telefon: 648 08 033
  • Grey Facebook Icon
  • Grey Google+ Icon
  • Grey Instagram Icon

Copyright: 2015 Paradis Interiørarkitekter. Kirkeveien 56 A, 1395 Hvalstad. Tel: 648 08 033. E-post: post@paradisinterior.no

Trenger vi alle skapene?

January 17, 2016

 

Når jeg snakker med kunder som ønsker hjelp med planløsning og innredning hjemme er ofte en av de største utfordringene oppbevaring. Det er for lite skap, for dårlige løsninger, og de ønsker flere skap og mer arealeffektive løsninger.

 

Gode løsninger for oppbevaring er utrolig viktig, jo bedre løsningene er jo mindre plass vil de ta, og gode løsninger fører også til at det er lettere å holde boligen ryddig. Alt får sin plass og man vet hvor alt skal.

 

En lur måte å få systemer på er å samle alt som hører sammen. Slik får man lettere oversikt, og det er også enklere å se hva man faktisk har og hva man trenger. Hyller kan tilpasses etter hva man skal ha i dem og man blir mer arealeffektiv. Så kan man velge om oppbevaringssystemene skal være synlige dekorelementer i ett rom, eller om de skal integreres slik at de ”forsvinner” mest mulig.

 

Det kan også være lurt å ta seg en rydderunde innimellom. Trenger vi virkelig alt vi fyller skapene med? Er det lettere å kjøpe ett nytt skap enn å kvitte seg med ting?

 

Nå som julen er over og julepynten er pakket bort kan det passe å få ryddet litt.

 

Vi i Paradis Interiørarkitekter ønsker å gi deg litt av feriefølelsen hjemme, og derfor synes vi det er viktig at hjemmet er lett å holde ryddig slik at du kan slappe av og kose deg litt mer.

 

Om du er av dem som ønsker deg flere skap har vi en utfordring til deg:

 

Bruk de neste 30 dagene og rydd litt hver dag.

 

Finn frem to esker og en søplesekk og plasser dem et sted de er lett tilgjengelige. Lag deg en lapp hvor du skriver opp tallene 1-30 og plasser den sammen med eskene. De neste 30 dagene skal du rydde. Om du synes det er vanskelig å kvitte deg med ting begynner du på 1. Det betyr at på dag 1 skal du kvitte deg med en ting. Dag 2 skal du kvitte deg med 2 ting, osv. Om du derimot elsker å kvitte deg med ting kan du begynne med 30 og telle deg nedover. I én eske putter du alt du vil gi bort, i én eske putter du det du vil selge, og i søplesekken putter du alt som skal kastes. På 30 dager har du kvittet deg med 500 ting –og det vil merkes! Begynn i ett område hvor du føler at det er litt kaos. Klesskapene? Kjøkkenskapene? Det er opp til deg!

 

Når du har brukt tid på å rydde og på å gå gjennom ting vil det også bli lettere å se hva slags oppbevaringsbehov du faktisk har, og deretter få det skreddersydd for å fungere optimalt. Og kanskje du til og med får plass til en deilig lenestol ved bokhyllene i stedet for en bokhylle til?

 

Lykke til med ryddingen, og om du ønsker hjelp til å skreddersy oppbevaringen i din bolig hjelper vi deg gjerne!

 

PS! Bildet under er fra ett walk-in-closet, spesialtegnet av oss for prosjektet. 

 

Del gjerne innlegget om du kjenner noen som kan ha glede av det!

Please reload